Fixarbosse kan slänga sig i väggen!

Jag tror att bloggen fick sommaruppehåll lite för länge. Det går inte alls som på räls nu. Lite trögstartat bara kanske. We'll see. Kommer snart att köpa en egen fin dator och är den mycket fin kanske jag aldrig vill skiljas och bara blogga hela tiden?! Kanske till och med skaffa en användare på apberget? Ojojoj...Tips på en bra bärbar dator någon?

Idag har jag ställt fixarbosse i Skamvrån. Som jag har fixat och ringt och fixat! Min långa lista (är skriven på ett lååångt kassakvitto så nog är den lång) betas av som ängen betas av korna. Sakta men säkert och stannar bara för idissling (kaffepaus).


image18image16image17

På tisdag kväll tar jag tåget ner till Jönköping med alla mina ägodelar...eller jag kommer bara kunna ta med mig sakerna jag kan släpa på. Men som det ska släpas! Jag håller tummarna för att min lilla tolvkvadratare är bobeduglig  och inte liknar det
vindsrum i min tanke. Spännande spännande. Rummet har ett fönster över Vättern och inget snetak samt fräscha ljusa tapeter.
Men på något sätt blir ordet "vindsrum" i mitt huvud förvandlat till en mörk skrubb med snetak och spindelnät! "Mysigt litet rum" betyder "jävligt litet hörn"?

Imorgon blir det segling till Klubba och till helgen 50-års-fest! Jag har fixat en kanonpresent till pappa! Tack Hanna för tipset!

Nu har jag idisslat färdigt. Back to business (måste börja träna på engelskan nu när jag börjar plugga engelska om en vecka!)


Kommentarer
Postat av: Malin

Så du slipper undan uppropet alltså?

Postat av: soffe

Jappelåda,skippar uppropet samt första lektionen och kommer plikttroget till torsdagslektionerna

2007-08-14 @ 19:50:13
URL: http://soffilainen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback