Har du inte flytväst är du en idiot

-Styrbord är där man styr.
-Babord då?
-Det är där barnen sitter, där får du och Emma sitta.




Vi kastade loss med Dur (i ur och skur) runt halv 11 snåret! Tidigt som gatan!
Besättningen bestod av 3 stycke erfarna Sjöscouter (vår kapten har seglat sen barnsben) samt 2 stycke fiskmåsar.
Det var en jämn balansgång av förmåga att segla. Men båten var inte balanserad- som den lutade! Kapten Josefin (det enda som hon äger det är en symaskin) ropade "SLÅ" hela tiden. Och jag slog.......Emma. Hårt!
För spänningens skull ville vi sitta längst fram på båten och doppa föttren i vattnet. Men jag höll på falla i varje gång Kapten Jossa "slog" (och jag slog på Emma varje gång). Värst var det när mitt hår fastnade i ett rep som satt fast i seglet och seglet flyttade på sig...Ajajaj!!
Vi kom tillslut fram till vår destination- Klubba! En liten ö som ligger mellan Holmsund och Obbola. Jag var ivrig på pastasalladen och sprang iväg till en klippa som låg i lä och åt. Vi mumsade ett tag och mamma Emma sjöng en sång om fåglar. Lainen (Kapten Jossa) hade även dagen till ära bakat kladdkaka.
Efter maten var det bad. Hopp från klippor. Först "Öglan" sen "Spiken" och sen "Döskallen" är ordningen. Efter en halvtimmas velande hoppade även jag i plurret. Men jag kände inte att jag behövde bekräfta mig idag så jag skippade Döskallen...
Härlig dag och barnasinnet på topp!

Jag sa även hejdå till Emmas Jesper.
Nu ses vi nog igen inte förrän han kan gå och sparka mig på smalbena?!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback