Packa pappas kappsäck

När jag kom hem från segelturen var jag trött och orkade bara vara osocial och somna i en solstol.  Fick inget direkt ryck av energi förrän närmare midnatt! Varför blir det alltid så? Nu har jag hur mycket energi som helst för att packa pappas kappsäck och fixa..men lite sent.

image28Jag hade tänkt packa allt jag äger och flytta.

Insikt 1: Det skulle ej rymmas på 12 m2.
Insikt 2: Jag åker tåg


Bort går: I princip allt förutom min garderob. Cykeln? Väggspegeln? Cd-samlingen? Gitarren? Täcket????

Jag kan inte skilja på vad som är logiskt att ta med och vad som är idiotiskt. (Hjälp?)
Jag hade tänkt packa ner mitt liv och ta med det på tåget.
Men jag måste ta det succesivt...
Jag har ju levt ur EN resväska i ett helt år, så man kan ju tycka att det borde vara lätt. Men då var skillnaden att jag var tvungen att släpa på allting och DÅ är det lätt att rensa och slänga! Nu ska jag ju bo på samma ställe.
När jag tömmer och går igenom lådor hittar jag alla möjliga saker som sinkar mitt packningstempo. Gamla autografböcker,citatböcker och en förvånansvärt stor diktsamling av en yngre mig.


Vet inte hur jag ska lyckas beta av min att-göra-lista. Imorgon kommer Morfar som jag inte träffat på X antal år. Och sen så är det festfix inför lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback