The worst deal ever made

Jag gjorde min sämsta affär någonsin och delar med mig av mina erfarenheter för att ni INTE ska göra samma sak!
Ville ha en
cykel i JKPG, så jag skickade då min trogna (läs: gamla) Cresent via bussgods. Men för att skicka den behövde den putsas upp (läs: ta bort tejpen som håller ihop den och byt ut delar samt fixa bromsar och växlar).
Anyway, smidigt och bra, en snäll cykeldoktor fixade detta för 300 kr. Överkomligt. Vad som däremot inte går under rubriken överkomligt är totalkostnaden:

-Fixandet var 300 kr
-Ta isär den 50 kr
-Bussgods 326 kr
-Sätta ihop den 350 kr
(-Ev fixa transportsskador 100 kr)

Totalt: 1026
(Ev Totalt: 1126)

Över 1000 kronor för min gamla cykel!!! Hade fått minst 3 på blocket och sluppit trubbel! Dessutom saknar den en cykelkorg.

"Läropengar" ska jag se det som tydligen....


Kommentarer
Postat av: Malin

Wääh. Deppigt hörru. Men fast det blev ett dyrt kalas så kommer du vara så nöjd över att ha en cykel. Alla vet vi att cykla är det bästa. Är Jönköping en bra cykelstad?

Postat av: Hanna

stackars soffan! :)

2007-08-29 @ 18:11:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback