Svengelska i VK

Jag har inte ens hunnit äta upp halva min macka innan jag hittat två morgonartiklar fyllda med engelska. Citat från två artiklar i Västerbottens Kuriren:

"Jag har hittat den bästa tidningen ever"
""I love this tidning"
"En annan sjukt clean grej"
"De tar alltså kort på random människor"
"En mycket jordnära touch i tidningen"
"Drop your chin and be amazed liksom"


Är det ingen som korrukturläser? Eller tycker redaktörerna att det är coolt att få in lite engelska i VK?
Jag vet att jag själv blandar in engelska när jag skriver, men till mitt försvar har jag har rest i ett år nu och jag skriver inte för en tidning. Jag förlåter "Idol-Kirstis" svengelska i Idol-för hon bor faktiskt i Usa, men det låter extremt amatörmässigt i en morgontidning i Västerbotten.

Kommentarer
Postat av: Maalle

Men VK Ung kan väl knappast räknas som kvalitétstidning? Har du läst vad som skrivs där? Jag är på din linje, skräp är vad det är!

2007-04-20 @ 13:21:52
Postat av: Maalle

Du bloggar för lite. Mera mera mera! Jag kollar in dig varje dag. Hur är Jönköping? KRAM!

2007-04-23 @ 12:37:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback