Tandläkare och vårkänslor

Tandläkarbesök. Tandläkare får mig alltid att känna mig som 3 år. Kanske beror det på att de pratar med mig som om jag vore 3 år. " Nu så måste du borsta noga och använda tandtråd varje dag, och du dricker väl inte juice? uusch! och du dricker väl aldrig läsk? Uuusch!"
Jag drar vita lögner att jag använder tandtråd var tredje dag (snarare var tredje vecka) men hon kommer på mig när tandköttet börjar blöda då hon skrapar med nån grej. Vad ska man göra då? Skämmas att man ljugit? Skämmas att jag inte har tandtråd som min rutin? Ursäkta mig?
Och jag dricker aldrig nåt annat än vatten och mjölk såklart.

Back to buisness på Ica igår också. Råpeppad först....tro det eller ej. Men man kommer som in i lunken efter ett tag. Visst, de har renoverat lite. Men annars är det ju ett "land where time stands still!" Margareta lastar fortfarande upp inlagd gurka. Folk kommer alltid att köpa inlagd gurka och leverantören kommer alltid att levera inlaggd gurka. En stor matcirkel. Men jag kan ju inte gärna påstå att det är en ond cirkel när vi snackar inlagd gurka.
Jag blev nästan rädd för mig själv när jag kom ihåg nästan alla "PLU-nummer" efter drygt ett års frånvaro. Palsternacka = 334, Kiwi = 221 etc.

Idag ska jag fixa massa på stan, käka lunch på världens bästa mackställe (Catarinas- jag har inte glömt dina mackor  "och jag reste jorden runt men du fanns här mitt framför mig" )
Sen visit hos farfar.

Solen skiner och det är vår på G. Hur vet man säkert att våren är här? Vårkänslor lite nu.

Och efter att ha träffats regelbundet som en vardag blir det tvärt slut med det. Jaha?

Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback