Tummen ur

Det är fridfullt att dricka. Och nu menar jag inte alkohol. Men är det lungt och jag vill sätta mig ner vid datorn eller ringa gör jag en kopp te, kopp kaffe, ett glas mjölk eller tillagar ett glas vatten.

Idag har jag fått tummen ur och skrivit jobbansökningar, CV, ringt ställen, skrivit ut, skickat in...
Finns inte så mycket mer jag kan göra nu på jobbfronten mer än att komma se och segra, vilket jag ska göra på onsdag (knacka dörr, lämna CV'n, få anställning?)
När det tog mig 1,5 månad att få tummen ur, tills jag insåg att ja, jag vill arbeta, och nej, det går inte att leva utan pengar, tror ni inte att ICA ringer? Jag tror det är ett bra tecken. Jobben börjar rulla in?
Trodde aldrig det skulle kännas spännande att jobba på Ica Sävar igen. Haha. Dock tillfälligt, vi snacker enbart morgondagen än så länge.

Jag klättrar på alla väggar i hela huset och grannhuset av en dag hemma. Längtar tillbaka till ett stressigt fullspäckat liv. Give it to me! Men ingen fixar åt en. Inse. Ska det bli nåt gjort får man göra det själv.

Fick 7458 kronor i skatteåterbäring insatta på mitt konto idag. SWEET! Från minus till storvinst!

Läste ut en mycket bra bok idag: Angelas Ashes av Frank McCourt. Läs.
Lyssnar på en mycket bra skiva idag: "Inside In Inside Out" av The Kooks. Lyssna.

So long - dags att ta av långkarlsong (!) Vad vill vintern med att slaska till sig när jag endast hunnit åka snowboard en gång?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback