Umeå

Så sant som det var sagt:
"Nu för tiden söker brancherna folk som är 20 år men som har 20 års arbetslivserfarenhet."
Så sant så...
Hur klarar man det?
Hur ska man kunna allt inom en branch om man bara knatat ihop till 20 bast? Så svårt kan det ju inte vara att lära sig saker. Faktiskt. 
Jag har sökt massa jobb nu och tror att det gick ganska bra. Insåg dock att det blir Umeå i sommar. Finns ingen chans att få jobb nu och inte jobba kvar i sommar. Realisten knackade på- han har inte riktigt varit med på ett tag...
Jaha Umeå, du och jag.

Men Umeå, gamle stad, trevligt att sitta på apberget såhär en vårdag (!) käka rullkebab, lyssna på Jack J som sjöng från en radio någonstans och kisa i solen. Stämning. Att det sen började blåsa och jag insåg att vår-västen borde fått ligga kvar i garderoben någon vecka till är en annan historia.

Vi drog en pokerkväll ikväll. Underskatta ALDRIG en annan spelare. Jag föll på mållinjen. Men trevligt var det.
Lite hetsig diskussion angående om det heter dammsugare eller punchrulle som spårade ur på slutet bara.
Anyway.
Dagens motto:
"Life's short- party hard?" eller.....
"Ska det bli nåt gjort får man göra det själv?" kanske....
"Köp en gris till Göran Persson"  -That's it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback