Vad ska du göra av ditt liv?

"Vad ska du göra av ditt liv?"
"Vad ska du bli?"
"Ska du börja plugga i höst?"
"Vad vill du läsa?"


Herregud vad jag är less på de här frågorna.
Jag är inte den enda som får dem, jag vet. MEN jobbar man på ica och träffar vuxna människor som man halvkänner får man dem hela jävla tiden.
Blir så less av att allt måste handla om vad jag ska jobba som eller när jag ska börja plugga (för visst ska du börja plugga?) JA, jag vill börja plugga igen. Men inte nu. Jag förstår inte pressen att man måste börja studera så snart som möjligt efter att man avslutat sina 12 skolår och tagit studenten.
Kan jag få en annan fråga tack. Prata om vädret eller vad som helst. Tack.
Jag vet inte.
Jag vet inte.
Jag vet inte.

Jag vet inte nu. Men jag känner ingen press att veta det nu heller. Det är som om jag borde vara stressad av det. Men det är jag inte.
Jag känner inte att jag måste veta vad jag vill göra med resten av mitt liv än. Jag är bara 20 år!


Kommentarer
Postat av: Maalle

Soffe, min vän. Folk frågar inte av ondo, utan för att de undrar bara. Om du inte är stressad över det är det väl onödigt att stressa upp dig av att folk bara frågar. Ta det som en väderkonversation, lika obrytt.

2007-03-28 @ 16:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback