Civil War

Det pågår ett litet inbördeskrig mellan mig och min LG-telefon med spegelframsida:

Jag försöker förhandla om bättre abonemang, finare sms, mer putsning av spegeln. Jag har verkligen försökt.

Elge säger bara att han har gått in i väggen.

Jag förstår faktiskt inte. Elge har tappats i golvet många gånger. Men jag har aldrig slängt in Elge i väggen. Och Elge kan faktiskt inte gå in i väggen själv.

Elge säger då att det är ett uttryck för att vara "utbränd".

Jag förstår inte heller. Jag må ha tappat Elge på marken alldeles för många gånger (så att Elge har märken över hela sin kropp...). Jag må vara en
spillare, men jag har aldrig spillt på Elge!

Elge tappar tålamodet och  förklarar att det betyder: "att ha jobbat/gjort för mycket".

DET förstår jag verkligen inte. Hallå Elge! Du kan ju inte ens skicka MMS, Ta foton, Spela musik, Ta tiden! Snälla Elge var resonabel!

Status Quo
Jobbar för Status Quo ante

Kommentarer
Postat av: Namme Blamme

Haha Elge, då borde rimligtvis din kära chef på Ica heta Ellå eller hur? ;)

"LG-telefon med spegelframsida" låter SÅÅÅ mycket bättre och finare än vad det egenligen är. Jag har bara tre ord till dig min vän: Köp En Ny!

Elge är ju gammal som gatan och det han egentligen vill är nog bara att få somna in, medan du din envisa jävel inte låter honom göra det. Släpp taget!

2007-11-06 @ 12:06:12
Postat av: Malin

Instämmer med föregående talare. Ge Elge en snabb och smärtfri spruta och gå sedan till närmsta butik och införskaffa en efterträdare så du kan RINGA MIG OCH PRATA FRANSKA! C'est une exigence (vilket jag var tvungen att slå upp).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback