Nattugglan

Allting blir annorlunda efter 00.00. När jag och min bror var mindre och delade rum brukade jag berätta spökhistorier när klockan passerat midnatt. Det är då spökerna, varulvarna, andarna och massmördarna kommer fram! Vi hade en alfabet-tavla som spökerna kom ut ifrån... Även om mörkret har fallit långt innan 00.00 så är det något speciellt med midnatt.
      Jag blir dock ingen varulv. Däremot en Uggla. En nattuggla. Jag flaxar omkring (blir hyper). Hoar HO HO HO (snackar, analyserar allt mellan himmel och jord om jag får chansen). Får stora uggleögon (klarvakna ögon). Samt letar efter möss bland trädrötterna i mörkret (blir fokuserad).

image51

Kommentarer
Postat av: Malin

I'm with you on that one, pal!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback