Snabb info

5 minuter kvar på min rast.
Det har varit en mycket bra helg. Många trevliga människor och mys på hög nivå.
Tillbaka i veckan. Tisdag. Det är dags att styra upp mitt liv. Ligger på 38 kronor. Misstänker att  mina pengar hamnat på pappas konto. Mer uppstyrning behövs. Träning. Plugg. Lägenhet. Hemresa. Telefonringningar. Jobb?Planering. Styr!

Hursomhaver. Jag mår bra. Jag är smyginneboende på Gjuterigatan 8D. (Högskolan ligger på Gjuterigatan 5!) Jag bor, sover, äter, är här. Och har bara ett förvaringsutrymme i det lilla vindsrummet uppe i Bymarken.

Igår var vi på föreläsning som hölls av
Bert Kalsson  "I med och motgång" var temat. Den mannen kan man ha åsikter om. Intressant föreläsning och jag fick mig en egen bok  "mitt liv som Bert". Han är så osvensk som man kan bli.

I veckan alltså upppstyrning och plugg. Uppsats om Appartheid.
Fast egentligen vill jag bara sjunga julsånger, äta goda saker och mysa som den toffel jag börjar bli.


Kommentarer
Postat av: Malin

När kommer du hem? Du vågar ju bara inte stanna där över julen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback