Nettohandlare!

Trots fyra flitiga år(!) på Ica (Supermarcet) är jag numera Netto-handlare. Förklaring finnes dels i att butiken i fråga är endast 800 meter (har mätt) från min "bostad". Förklaring finnes också i de otroliga priserna samt utbudet.
Om du tänker på flera olika artiklar och märken när du läser "utbudet" blir det dock fel. Du kan inte vara sugen på exempelvis köttfärs eller bananer och gå till netto och förvänta dig köttfärs och bananer-det är inget garanterat utbud. Det är alltid kris i bananerna, vilket för mig kan vara jobbigt som gammal butiksmedarbetare. Det är även jobbigt att se hur de bara "slänger upp varorna" med betoning på slänger. Och ordet FRONTA existerar inte...Okej, nu ska jag inte gå lös. Utan det är i det oväntade som spänningen ligger; kanske går du hem hungrig, kanske inte.
Exempel på Utbudet:
En kväll som ikväll skulle jag gå och handla lite frukostbröd. Vad Netto även förser mig med är en stor "fin" förvaringslåda och ett par fula långkarlsonger (just vad jag behövde!)
Netto min vän.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback