Som en död senaps-sill

Efter två veckors k o n s t a n t pluggande har jag nu skrivit mina 3 tentor. Resultaten vet jag inte än. En var lätt, en hade jag Tur på(!), den sista idag var väldigt irriterande (konstiga och orelevanta frågor när jag kunde så mycket viktigt!)

Jag känner mig nu som en död sill. En död sill i en sillburk (förslagsvis
senap). Jag ska nu försöka klura ut hur jag tar mig från burken. Får bort senapslukten. Börjar leva igen. Tar mig till havet. Och gör mig till kung?

Mina förslag är: Kladdkaka & Vänner (serien). Fler förslag hur man går från sillstadiet? Malin ditt goda kladdkaks-recept? :)

Som ni kanske förstår är det ändrade planer som gäller i vår: Plugg går bort till fördel för jobb & pengar. Inte värt mödan för en kurs...


Kommentarer
Postat av: Maalle

Jag skriver om (läs: ska skriva om) tvåspråkighet. Det är lite flummigt än så jag vet inte riktigt mer än så. Uh.

Recept:
2 ägg
3 dl socker
100 g smör
1,5 dl mjöl
4-6 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
en nypa salt
175grader, ca 15 min, lågt i ugnen.
För extra godhet, smält mörk och vit blockchoklad som du sedan drar igenom den vanliga smeten i formen, som en tigerkaka. Gör du detta kan du minska sockermängden en aning. Lycka till!

Postat av: Emma

Skönt att det är klart för den här gången.. eller är det fler tentor snart? Ska bli så himla kul att träffa dig när du kommer hem! Jesper tackar för grattandet. Grattis själv till halvåret! :)

2007-11-01 @ 15:54:35
Postat av: Malin

Jag har väldigt franska tankar! Det vore grymt. Ska förresten till Frankrike med P om bara några veckor, jiho! :D Hur får man tag på dig nu dårå?

2007-11-01 @ 20:23:34
URL: http://www.passopp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback