Varför tar vissa saker slut men andra aldrig?

Kaffet är slut. Godispåsen också. Skolarbetet tar dock aldrig slut. Varför är det så?
Alltid nåt i bakhuvudet. Kan aldrig "göra bort" allting. Försöker och försöker.  Konsten är att göra men inte tänka på att man måste göra det.

På torsdag åker jag till Gotland och stannar till på söndag. Begravning och sen ska vi stanna ett tag när vi ändå är där.

Annars så börjar det kanske bli dags leta efter en lägenhet? Min granne ska flytta och då finns det inte många anledningar till att bo kvar i ett vindsrum med väggar som krymper. Jag är aldrig ens där .
Har inget hem här, sitter i köket i källaren eller hos Samuel & CO.

I Källaren (med kök och badrum) som jag delar med mina grannar kommer hyresvärdarna hur som helst och går in med skorna, lämnar fartränder i vår toalett och dricker vatten med vårt porslin i vårt kök utan att ens fråga. Riktigt fräcka är dom. Vi hyr källaren och de har ingen rätt att komma där och gå som de vill utan att meddela oss innan. De har ingenting där att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback