JKPG efter några veckor

Okej, efter lite klagomål fattar jag nu tag i pennan (läs: tangentbordet) och skriver lite:

Grejen är att jag inte har någon dator och kan därför inte uppdatera bloggen. Hur är det möjligt, undrar du nu kära läsare:
1.Hur är det möjligt att leva utan TV och DATOR?
2.Hur kan du nu uppdatera din blogg?


Bra frågor där.
1.Det är svårt att klättra sig fram i detta moderna samhälle utan dator såklart. Jag får kika lite på tv hos min granne och även hos Samuel.
2.Det är endast möjligt att uppdatera bloggen om du hänger med plugghästarna och de som sitter på bibblan klockan 19.07 på kvällen - vilket jag nu gör.

Anyway. Jag läser så mycket engelska nu att det blir
korvstoppning i huvudet.
Nu, efter några veckor har vi lyckats bilda en liten pluggisgrupp, vilket underlättar korvstoppning.

Jönköping stad har jag nu virrat mig runt ganska bra. Fortfarande alltid med kartan i högsta hugg! Frågan jag ställer då: Hur länge är det tillåtet att turista sig fram med en utvecklad karta i korsningar? Precisera i År/Månader/Veckor/Dagar/Timmar tack! Ha i åtanke att vi snackar vilset rönnbär.
JKPG kännetecknat av många kristna och de har gospel-låtar på Friskis & Svettis. De många kyrkorna på kartan underlättar i mitt vägfinnande.

Karaten som jag snackade om en del blev av. Men den blir inte av något mer. Kände att det inte riktigt var min grej att hälsa på Rummet+Tränaren+Gruppen+Tavlan på väggen med stönanden?
Dessutom håller inte mitt knä.
Jag kommer nog svettas och friskas på Friskis & Svettis istället. Eventuellt dansa, ska kolla upp.

Härom helgen besökte jag Helsingborg och även Danmark. Hälsade på släkt med Samuel. Mycket trevligt. Allt är så nära nu! En liten bussresa och jag kan vara överallt. 2 timmar till Göteborg och jag kan ta Ryan Air ut i Europa.

Kommer uppdatera oftare när jag får tag på en dator.
So long

Ring annars gärna och uppdatera mig från Björkarnas stad...eller från en annan stad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback