liftarens guide

idag tog  jag mig en långpromenad längs med vättern och hälsade på samuel på hans praktik. det är så fint längs image106vättern ska ni veta! på vägen hem gick jag i linne, och svettades-det ni! sommaren är nästan här nu.
stannade och handlade på mitt kära netto. dagens oväntade prylköp på netto; stor sjal (det slinker alltid med något oväntat från netto.) jag storhandlade och det blev 4 stora tunga påsar och en liten tung påse. ett problem uppstod; hur ska jag få hem allting? jag orkar inte ens bära det till busshållplatsen! ska jag lämna tillbaka hälften?och om jag mot förmodan kommer med bussen så är det långt hem från närmaste hållplats...men då kom jag på att jag är en liftare i grund och botten (uppfödd på landet utan bussförbindelser) och liftade hem till portuppgången. tack snälla söta gamla paret!

nu ska jag jobba lite. hej på er


Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha, Sofia! Du är den gulligaste jag vet!

2008-04-26 @ 21:49:54
Postat av: Malin

Skoltidningen i ettan eller tvåan. Soffe står mitt i vägen och säger "stopp". Haha. Jag minns. Du ÄR en liftare.

Postat av: Emma

Tänkte exact på samma sak som malin! Haha.

2008-05-02 @ 13:15:34
URL: http://www.emmaochjepson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback