living on the edge

s - jag har sett våra nazist-grannar nu.
e - jaha?
s - ja, samuel sa hej och de liksom grymtade tillbaka, det måste ju vara ett tecken.
e - jo.
s - dessutom så slängde de liksom upp dörren. så gör man ju bara om man är riktigt arg.
e - var de arga?
s - nä.
e - ett tecken på andra värderingar alltså, om de slänger upp dörren utan att vara arg.
s - måste vara.
e - gömd ilska.
s - slänger upp dörrar kan man ju göra när man är ungdom också. men vi ska ju inte skylla för mycket på dagens ungdom heller.
e - nä, allt kan ju inte de unga få straffas för.
s - tror du att det var de som krossade glasrutan?
e - utan tvekan.
.....................................................................................................................................................................

s - jag har dragit mig i över 2 timmar nu på att gå upp på den läskiga vinden, speciellt med tanke på våra grannar.
e - ja dit går man ju inte gärna upp själv.
s (kokar för mycket makaroner i en liten kastrull så vattnet är uppe vid kanten) - tror du jag tog för liten kastrull?
e - äh, man måste ju leva farligt.
s - living on the edge. vågar jag låsa upp dörren och gå upp på vinden och hämta min väska nu tror du?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback