14 matlådor!

idag är ännu en dag i arbetslöshetens glada gäng. vi peppar oss igenom dagarna och trivs med att vara fattiga som smulor och lever på den friska luften som ger det muntra arbetslösa gänget livsgnista och framtidstro!

idag tänkte jag att jag skulle läsa klart böckerna jag halvläst på. de var båda dåliga och jag bestämde mig för att inte läsa klart dem. kändes lite hårt, de var ju inte jättedåliga. men de tog för mycket  dyrbar tid av mitt liv. pluggade lite på sista tentan. sedan började jag med storkok! 14 matlådor, jag är så stolt så. dock blev det bara två olika rätter, men vafan. köttfärssås och tomatsoppa med kyckling. klapp på axeln iallafall.

imorse väcktes jag av telefonen med ett jobberbjudande heltid. var inte riktigt med i matchen då jag nyss vaknat, så jag hann inte ställa de viktiga frågorna. men får veta mer på fredag på intervjun. håll tummarna (inte för att jag inte älskar att vara arbetslös).

tips på vettigt tidsfördriv någon? (exempel på ovettigt är: TV(finner det tråkigt), shoppa (jag har tyvärr spenderingsförbud eftersom jag lever på lånade pengar).

nu ska jag ut och gå runt Munken!
trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Malin

Det beror ju helt klart på vad du har för material att arbeta med. Städa, organisera och rensa fungerar alltid. Och kan nästan aldrig göras för mycket. Det finns alltid gömda vrår. Detta kräver i princip noll material. Du kan ju alltid se till att läsa en BRA bok. Och böcker kan ju som bekant lånas på bibliotek = noll kronor. Ta tag i din kreativa sida och lär dig sticka eller måla en tavla, kräver ju dock visst material. Lär dig jättemånga låtar på din gura, har sett att du har en. Skriv en bok? Säkerhetsspara alla dina mobilkontakter på papper. Bygg en jättelång dominorad av saker du har i hemmet. Bygg en raket av gamla mjlökpaket (tänk tekniken i 9:an). Jaaa, vad mer kan man göra...

Postat av: Lainen

Tidsfördriv by Lainen:
Gå till biblioteket, låna lämplig bok om ett dataprogram som du vill lära dig. Plugga igenom hela boken tills du kan hela programmet. Tar minst en dag att gå igenom hela boken och det är om man anstränger sig hårt. Sedan har man lektid i ett x antal timmar också.
Mitt nuvarande projekt är Photoshop, även fast jag kan programmet fett bra redan. Sedan kör jag Lightroom, och till sist Illustrator.

Om du inte gillar att lära dig dataprogram, too bad.
Annars: go, go, go go!!

2008-02-07 @ 18:02:16
URL: http://jossilainen.blogspot.com
Postat av: Emma

Gör det enda rätta och skaffa dig en korsordstidning! :)

2008-02-12 @ 20:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback