good news :)

jag fick värsta adrenalinkicken av mitt telefonförsäljningsjobb. vettigt sälj. trevliga kunder. jag var duktig första kvällen. och jag är peppad på imorgon!

cafét fick jag nog inte. väldigt konstig intervju. man går in med inställningen 'skryta upp sig själv'. han frågar knappt några frågor och ber mig inte ens berätta något om mig själv. de han sa var "jag gillar när människor är ödmjuka och inte skryter för mycket" (okej - vad ska jag då säga?) och "jag gillar när jag känner lugnet i en människa..." (var lugn var lugn nu sofia). antingen skröt jag för mycket eller så var jag inte tillräckligt lugn för jag fick det inte. men han sa ändå att jag var en av 5 intressanta i en hög ansökningar på ca en decimter. så det var ju kul.

däremot dagis. dagiset på min gård. med de sötaste barnen mellan 1-3 år verkar lovande. kanske blir lite vikarie där. bara jag inte har något otalt i polisregistret (!) så. sen så var det det där med blöjbyten. det har jag ju aldrig gjort...

annars är det ju IKEA. men det är omöjligt att få prata med någon annan än en maskin. "vill du lämna tillbaka billy (the bookcase) tryck 1, vill du köpa billy tryck 2 etc..............................................men varannan helg blir det iallafall, om inte mer, frågan är ju bara - när får jag börja?? heja chefer utan framförhållning!

image92
blir det några pengar månne?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback