Nojjig?

För någon dag sedan när jag var på Friskis fick jag för mig att jag även skulle sola. När jag skulle kliva in i solariumet så kom jag, Rookie som jag är, på att jag glömt solskydden för ögonen. Panik dök givetvis upp. Jag klädde snabbt på mig, satt i mitt solkort så den jävla timern skulle sluta ticka (så inte solariumet gick igång), försökte desperat hitta någon som jobbade där för att förklara min fruktansvärda situation. Hittade ingen. Och eftersom jag inte hade några pengar på mig kunde jag inte köpa ett par till i automaten. Gick tillbaka till rummet då plötsligt solariumet gick på. Jag stod där fullt påklädd och det blev blått i hela rummet då solariumet var vidöppet. Jag slet av mig kläderna och slängde mig i. Med pannbandet som skydd för ögonen. Efter en tid i det farliga solariumet började jag ångra mig- varför gick jag bara inte därifrån? Tänk på mina ögon! Efter ytterligare en tid satte jag även händerna för de blundande ögonen och pannbandet. När det hela äntligen var över var det såklart alldeles suddigt för mina ögon (det blir så om man ligger och trycker sina händer mot dem ett tag). Jag trodde såklart att det var förstadiet till blindhet. Jag lyckades läsa, trots det blinda förstadiet, på varningsskylten där det stod: SOLA ALDRIG UTAN SOLSKYDD FÖR ÖGONEN DÅ DET KAN ORSAKA AKUT ÖGONINFLAMMATION, ATT BLUNDA RÄCKER INTE!!! Jag började undersöka mina ögon i spegeln och såg att de var röda och rosa- what have I done?? I mitt huvud såg jag löpsedlarna: SOLARIUM GJORDE 21-ÅRING BLIND! Jag började även föreställa mig mitt liv som blind. Jag tänkte att: "accepterar jag det fort kanske jag inte kommer att ta självmord...men vad ska jag jobba med?....språklärare blir nog bra, då kan jag iallafall höra vad folk säger...hur ska jag göra när jag ska resa?Någon får berätta vad de ser....och någon jag litar på måste hjälpa mig att klä mig...vad ska Samuel säga?". Jag duschade snabbt och trampade snabbt hem där jag ringde mamma och frågade vad oddsen är att jag kommer bli blind. Hon kände inte riktigt min panik och var inte alls orolig konstigt nog? Trots att hennes enda dotter kanske aldrig mer skulle kunna se? Jag lugnade mig lite. Nu någon dag efter är jag hyffsat lugn ändå. Har även pratat med folk som regelbundet solar utan ögonskydd- galningar!!

Måste bara tillägga att jag inte är helt nojjig jämt...idag till exempel när jag pratade i telefon med head-set och fick en stöt i örat (det är faktiskt sant, tror det kan ha nåt att göra med mitt örhänge och head-setet..) tror jag inte att jag kommer bli döv.

Kommentarer
Postat av: Malin

HAHAA! Du är underbar, Soffe min vän :)

Postat av: Malin

Ps. Eftersom du är självaste Semlan själv hade jag givetvis bjudit dig på en hembakt semla idag om du varit här. Dumt av dig att du inte är här.

2008-02-05 @ 23:23:25
URL: http://www.passopp.blogg.se
Postat av: N

Pling!
Säger bara dagens I-landsproblem, dagens I-lands...
Sen är det ju bokstavligen så också! Av folk i u-länderna är majoriteten mörkhyade och behöver inte sola solarium. :)

2008-02-06 @ 09:30:48
Postat av: Malin

Sjääälvklart! :D

2008-02-06 @ 16:48:22
URL: http://www.passopp.blogg.se
Postat av: Emma

HAHAHA! Vet inte om det här med solning är sin grej. Sist blev du ju en kräfta! :) Men om du skulle bli blind kan du få bo hos oss, här händer det inte så jättemkt ändå! Funderar på att slå dig en signal snart.

2008-02-06 @ 17:17:09
URL: http://emmaochjepson.blogg.se
Postat av: Malin

Nejnejnej. Han läser tidningen på morgonen och läser "denna dagen ett liv" och inser att han måste ta till vara på dagen. Därför han bestämmer sig för att måla möblerna och allt det där!

2008-02-06 @ 19:48:28
URL: http://www.passopp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback