105 saker år 2007

Hej!
Jag antog
Lainens uppmaning om att skriva 100 saker om år 2007 (det blev dock 105 saker). 105 mer eller mindre relevanta saker (ej i relevansordning eller tidsordning). Lite sent, men som jag brukar vara, bättre sen än aldrig...

Året 2007 var alltså året:
 
DÅ...

eller DÅ JAG....                         

  1. Året började i Sydney och jag tittade ut över spektakulära fyrverkerier tillsammans med 999 999 andra människor som just då satt på gräsmattan och hade picknick
  2. Fick elefantmassage
  3. Flög i en luftsluss i Malaysia
  4. Var på stranden där "The Beach" spelats in
  5. Dök i Thailands vatten och såg bl.a en Leopardhaj samt dök igenom ett skeppsvrak
  6. Någon satsade 10 $ på mig när jag var uppe i ringen och mötte Lainen i Thai-boxning
  7. Klättrade 25 meter upp på en bergsvägg
  8. Åkte Tuk Tuk i Bankok
  9. Fick återse vänner och familj som jag inte träffat på 1 år
  10. Började jobba på Ica Sävar fast jag sagt att jag aldrig mer skulle det
  11. Åkte till Hemavan med vänner
  12. Min vän Emma kläckte sin son Jesper
  13. Åkte ner till Jönköping 3 gånger under kort period
  14. Blev tillsammans med Samuel
  15. Lärde mig dricka och älska rött vin
  16. Inte klarade av att dricka kaffe varje dag
  17. Rökte vattenpipa
  18. Min blogg föddes
  19. Åkte på Sverige-semester med Linda & Erika
  20. Besökte Gotland för 1:a gången
  21. Hälsade på mina släktingar för första gången själv i Helsingborg
  22. Drack en öl på båten till Helsingör
  23. Åt min första saffranspannkaka
  24. Hade snöbollskrig med mina små kusiner
  25. Upptäckte och började hängivet följa recept från arla.se
  26. Träffade Samuels föräldrar, släkt och vänner för första gången
  27. Packade mitt pick och pack och flyttade till Jönköping
  28. Började plugga Engelska på Högskolan i Jönköping
  29. Sålde mina aktier
  30. Hade mitt hem i ett vindsrum på 12 kvadrat
  31. Bodde inneboende i smyg i tre månader
  32. Gick från blont till hemska fyrkerier-slingor till mörktmörkt-brunt till ljusare brunt till orange till blont till ljusbrunt hår
  33. Lärde känna massa trevliga människor i Jönköping
  34. Pratade allvar med min lärare
  35. Hade en tung höst
  36. Blev introducerad för Oddset och Stryktipset och började spela
  37. Var på Bjurholmsdagarna
  38. Blev insatt i alla Europas fotbollsligor mot min vilja
  39. Gick på två arbetsintervjuer
  40. Insåg att jag inte alls gillar att baka. Inte ens julbaka
  41. Började spela poker med insats
  42. Vann över Tommy i poker
  43. La mina journalist-drömmar på hyllan för andra alternativ
  44. Såg hela Sex and the City -serien
  45. En kompis vi hängt med nästan varje dag i 7 veckor omkom i en bil-olycka....
  46. Provjobbade på TC två kvällar och fick servera mat till kändisar samt förvirra mig i baren när jag inte förstod att "öl på fat" var samma som "beer on tap"
  47. Fick vikariera i fruktavdelningen två veckor
  48. Var i Stugan för allra sista gången
  49. Läste Angelas Ashes samtidigt som jag lyssnade på the Kooks
  50. Åt en romantisk middag i Visby
  51. Spelade Beach-volleyboll
  52. Såg Grease-musikalen
  53. Vi hade ett bollhav bak på lagret
  54. Dödade en fågel som jag cyklade på
  55. Hade 15 kronor och 11 öre på kontot
  56. Fyllde 21 år
  57. Började spela fotboll i Furunäs men slutade igen när knät inte höll
  58. Kom in i "matlådetänket"
  59. Bodde på "Pink House" i the red light- området Kings Cross
  60. Gjorde min sämsta deal någonsin när jag skickade cykeln till Jönköping
  61. Seglade i Obbola
  62. Började köra pass på Friskis & Svettis
  63. Började en studie-triangel
  64. Var på en begravning
  65. Provade på karate men la ner det på grund av knäskada
  66. Besökte "Blue Mountains"
  67. Hade tre tentor på två veckor
  68. Åt glass på Piren
  69. Sa upp mitt "boende"
  70. Buggade loss till dansbandet "The Gubbs"
  71. Började sjunga i kör
  72. Började fynda på Netto
  73. Framkallade bilder från Australien och drömde mig bort
  74. Blev en pluggis i Biblioteket
  75. Brann av på mina lärare
  76. Cyklade genom Jönköping 4 på morgonen för att jag förfrös i min lägenhet
  77. Lyssnade på en föreläsning av Bert Carlsson
  78. Fixande en lägenhet granne med Samuel
  79. Åkte Balder på Liseberg
  80. Såg min bästa julkonsert någonsin
  81. Var hemskt mycket förskyld
  82. Tältade på Camping
  83. Gjorde morgonjympan på Camping
  84. Gick barfota genom Sydney på natten
  85. Solade på samma strand som de solade i "Sunes Sommar"
  86. Började härma gotländska
  87. Faccinerade över hur vackert Jönköping är
  88. Dansade på konsert till låten "Mr Cool"
  89. Firade min far som fyllde 50 år
  90. Åkte med i ett litetlitet flygplan över mina hemtrakter
  91. Började planera Frankrike, Tågluff och Afrika?
  92. Trodde att jag skulle hoppa av kursen
  93. Började högläsa böcker på kvällarna
  94. Körde skåpbil med mitt flyttlass
  95. Började fynda på Second Hand
  96. Såg en Drag-Queen-show i Kings Cross
  97. Flög parasailing
  98. Såg Allsång på Skansen live
  99. Började ha taccos-kvällar
  100. Semestrade hos Pia med familj
  101. Semestrade i sommarstugor hos familjen Persson-Öhgren
  102. Sjöng julsånger på ett hustak och tittade ut över Vättern
  103. Gick på julmarknad i Liseberg
  104. Sov en natt i ett gammalt fängelse i Sydney
  105. Hade ett roligt nyårsfirande i Umeå

Kommentarer
Postat av: josefine

Hej :) jag skulle bara vilja tipsa om en tävling som vi har på våran blogg :) det är tre priser, därav tre vinster och du kan även påverka din egen vinstchans :D ha en bra dag!

Direktlänk till tävlingen:http://juliajosefine.blogg.se/1200855467_tvling.html#comment

Postat av: Lainen

Ska du på tågluff? Det vill jag också! Funderade på att åka i somras, men blev lite arbetslös istället... :P

2008-01-23 @ 22:31:39
URL: http://jossilainen.blogspot.com
Postat av: Malin

Bara en gång förut! Då bakade vi lussebullar som kom ut svarta. Den här gången brändes inte brödet iaf, hade bara glömt sätta på fläkten.

2008-01-25 @ 12:12:09
URL: http://www.passopp.blogg.se
Postat av: Lainen

Nej, du måste inte gå till skatteverket, men min adressändring är lite speciell.. har ju haft 4 adresser under 2007. Ett tag var jag skriven i Obbola och hade eftersändning därifrån till Geografigränd, samt från Geografigränd till Laborator...

2008-01-26 @ 18:22:49
URL: http://jossilainen.blogspot.com
Postat av: Emma

Såhär ligger det till. Jesper kan ställa sig upp bara han har nåt att hålla sig i. Kan även förflytta sig lite i sidled.. Vanligste är väl att de går mellan ett år och 18månader. Tror jag. Får jobba på bilderna på huset. Hur trivs du i din boning då?

2008-01-26 @ 20:57:20
URL: http://emmaochjepson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback