Året som gick och året som kom


Jag insåg att jag nästan har varit hemma lika länge som jag varit ute och rest. Det skrämde skiten ur mig. Har inte varit hälften så nöjd eller upplevt en tiondel så mycket eller kommit till lika mycket visdom(?) år 2007 som under mitt favoritår 2006. Men det har varit bra på sitt sätt ändå. Hursomhaver är jag ruggigt peppad på att börja ett nytt år. Jag är peppad på att flytta in i min nya legga på söndag, på att förhoppningsvis börja jobba, läsa klart kursen, träffa nytt folk/lära känna folk bättre i JKPG, umgås mer med S, resa till Frankrike, tågluffa i Europa. Jag är inte peppad på Umeå. Jag är inte heller peppad på kyla. Konstigt nog känns det nästan mer hemma att åka tillbaka till JKPG nu. Jag bor ju inte här längre (Umeå) och det nya året börjar inte riktigt förrän jag kommer ner.



.Nåväl. Listan: (Mer eller mindre ambitiösa saker inför det nya året)

  • Börja läsa internet-tidningar på engelska.
  • Komma i tid. (Ni kanske tror att det är en lätting- inte för mig! Jag som den tidsoptimist jag är har en förmåga att TRO på tiden. Jag ska lära mig av Oskar att inte lite på tiden, tro mindre på tiden och ta det säkra före det osäkra- inte tvärtom. Blir tidspessimist. Eller åtminstone tidsrealist.
  • Ta tag i saker direkt--->saker blir gjorda--->jag blir mindre stressad i själen.
  • Ha mer tålamod med människor som gör mig galna.
  • Uppfylla mina planer för året .
  • Mer kvalitetstid med S.
  • Slösa mindre pengar!
  • Sluta röka (baggis, eftersom jag inte röker).

Kommentarer
Postat av: Emma

Våga inte lämna stan innan vi har hunnit ses!

2008-01-02 @ 12:59:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback