give me your best smile

idag har jag varit på arbetsintervju. jag var även denna gång otroligt fjäskig. nästan så jag blev lite illamående. och liksom på de andra intervjuerna överdrev jag. hur skulle jag annars kunna svara på frågan "vad motiverar dig till arbete?" när jag vet att arbetet ifråga är ensidigt, ostimulerande och allmänt tråkigt? jag svarade inte det enda sanna: att jag är i desperat behov av pengar för annars måste jag börja äta mina naglar. tyvärr är jag så dålig på att ljuga.
dock lyckades jag med att bita mig i tungan när jag ville prata om min knäskada, att jag inte vill jobba i sommar samt att jag gillar att resa (gillar att resa hamnar givetvis på dåliga-intressen-listan när det gäller arbetsintervjuer av uppenbara skäl. andra saker som man inte ska prata om är att man gillar att se på tv samt att man inte gillar att träna, det går nämligen också under kategorin dåliga-intressen-listan under arbetsintervjuer.)

idag var annars sista dagen innan tentan. jag har inte pluggat för jag blev illamående och när man är illamående behöver man inte plugga. jag har istället läst massa intressanta bloggar på internet. intressanta, personliga och välformulerade bloggar som får mig att vilja lägga ner min opersonliga-skriver-om-värdsliga-ting-blogg samt även radera mitt facebook-konto (vilket högst troligen är raderat innan året är slut).

wellwell, jag läser om USA och för tillfället kollar jag närmare på deras geografi. USA har bara 50 stater. är det bara jag som hela mitt liv trott att det varit 52??

image73
arbetsintervjuer är som påklistrade och falska leenden.
 give me your best smile.

Kommentarer
Postat av: Maalle

NEJJJEE!!! Lägg inte ner din blogg. Tvärtom, uppdatera mera med onödigheter och världsliga ting. Jag var också på någon slags arbetsintervju idag. En kompis, kompis som äger en butik och ev. behöver någon som kan jobba extra. Får ser hur det blir.

Och du, tyvärr måste jag meddela att det inte blev någon femlugg. Antar att du är lika ledsen som jag.

Postat av: Lainen

Jag har också alltid trott att det är 52... Kanske har att göra med att kortlekar har 52 kort och att det är mer intressant än usas delstater? :P
Och nä, lägg inte ner din blogg!! Det är det bästa sättet att hålla sig uppdaterad på vad du gör. :P

2008-02-01 @ 18:51:17
URL: http://jossilainen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback