Host

Vaknade första dagen i min nya lya med en försovning. Inte bästa starten kanske, men jag somnade och vaknade, det är ju ändå huvudsaken. Kom till insikt att jag inte bor på landet längre och INTE kan byta om utan att dra ner persiennerna då äldreboendet ligger väldigt nära mitt fönster.

Dagens offrigaste var när jag handlade idag. Storhandlade. Jag hade ingen bil så jag tog Samuels back-packer-väska plus min egen ryggsäck och trampade iväg till affären. Med proppade väskor var det dock inte lika lätt att trampa hem. Jag höll på stryka med. Min ryggsäck gick inte att ha på magen som planerat utan jag fick hålla i den med ena handen. Vinglade nerför den stora nerförsbacken hem. Med vinglade menar jag verkligen vinglade. Och med tanke på att bilvägen löper parallellt höll jag verkligen på stryka med. Jag kom hem tillslut iallafall. Svettig.
Dagens andra offergärning var när jag trött och slut av min handling lastar in i skafferiet och välter ut en full flaska matolja. Locket går upp och det är matolja överallt. Det är ingen baggis att torka bort!

Har hängt hos Maria ikväll. I slutet av kvällen började vi kolla på massa gamla godingar, musikvideor. Spice Girls, Aqua, Westlife, All Saints. Vi sjöng med.

På vägen hem regnade det. I flera portöppningar stod det folk och rökte och huttrade! Ännu en anledning att inte röka!

Nu ska jag lägga ner datorn, med tanke på att jag har spillt kaffe på hälften av mina böcker och kläder känns datorn inte säker från te-koppen.

Sov gott

Kommentarer
Postat av: Emma

Cyklister i vinterföre är ju med på offerlistan!

2008-01-13 @ 19:47:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback