dagens pepp vs. depp

pepp: Jag har varit och kikat på en central-billig-fräsh lägenhet med vättern-utsikt som jag ev. kan dela med de två trevliga tjejer som bor där när jag måste flytta ut från min nuvarande lya i slutet på juni. får veta i veckan om de ska bo kvar.

depp: min kära elge-mobil med spegelframsida. vi har haft
civil war förut och jag har fått honom att ändra sin uppfattning om tidigarelagd pension. men nu. utan förhandling har han börjat knaka i fogarna och håller bokstavligen på att ramla i bitar. inte många dagar kvar...

pepp: haha, roligaste hittills på morgonen var när barnen (två-åringar) på dagiset på min gård stod och hängde på staketet för att kolla på när en lastbil höll på med nåt. hahaha vilken rolig syn det var. 8 små knattar som hängde över staketet helt faccinerade.

depp: jag ligger back i ekonomin med två siffror och tre nollor....(det blir alltså inte en ny telefon det närmaste årtusendet ni som hejjar på elge! (lainen - kan vi göra godispakten som jag skrev till dig om?)

pepp: det är strålande varmt och soligt vårväder ute. jag tror jag ska springa runt munksjön!

depp: måste plugga hela dagen samt läsa igenom det feta häftet från IKEA.

pepp: jobbläget. jag fick jättemycket tider på IKEA, det blir en halvtid iallafall. inskolningen börjar imorgon. sen är telefonförsäljningen fortsatt rolig. och dagiset vill jag börja jobba på nu! (de söta ungarna på staketet.)
image93
foto över munksjön som jag eventuellt springer runt idag (5 km) samt en del av högskolan till vänster.( samuel har tagit bilden från sin högskola.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback